SJEDNI, TRI! Ocjena i analiza suradnje Zelenih telefona Hrvatske, nadležnih službi i građana u zaštiti okoliša i prirode

2.02.2016.

Partnerstva za okolis_book-23012016malaSve je počelo prije 26 godina s idejom o pokretanju telefonske linije na koju građani mogu prijaviti problem u okolišu ili dati prijedloge, a dežurni na telefonu prenose informaciju nadležnim institucijama. Tri godine kasnije ideja je, pod nazivom Zeleni telefon, realizirana u Zagrebu, u udruzi Zelena Akcija. Danas čak 10 udruga za zaštitu okoliša-među kojom smo i mi, okupljenih u Mrežu Zelenih telefona, prima prijave građana iz cijele Hrvatske, na jedinstveni broj Zelenog telefona: 072 123 456. Do danas, na Zeleni telefon zaprimljeno je čak 39478 prijava zabrinutih građana. Zeleni telefon bilježi mnogobrojne uspješne suradnje i partnerstva s javnim službama i državnim tijelima u zaštiti okoliša i prirode, međutim, velik je broj i manje uspješnih suradnji. Ovo je bio izravan povod udruga članica Mreže Zelenih telefona za zajedničkom analizom dosadašnjeg rada, s fokusom na prepreke i probleme u rješavanju prijava građana. Iako od županije do županije postoje razlike u postupanju nadležnih službi, generalna ocjena suradnje je prosječna, solidna trojka. Ostatak možete pročitati na linku

http://www.zeleni-telefon.org/?q=hr/node/184